NOTER İŞLEMLERİ BİLGİ NOTU, 7.10.2019

NOTER İŞLEMLERİ 07.10.2019

Noter işlemleri sadece RANDEVU ile yapılmaktadır.

Randevularınızı
http://lyon.bk.mfa.gov.tr/Mission/Index
sitemizden veya www.konsolosluk.gov.tr üzerinden alabilirsiniz.

Noter işlemleri ile ilgili her türlü sorunuzu
consulat.lyon@mfa.gov.tr
adresine yazabilirsiniz.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarını, T.C. pasaportlarını ve Fransız kimlik kartlarını ya da oturum kartlarını yanlarında getirmeleri önemle rica olunur.

İŞLEMLER ve GEREKLİ BELGELER

A- VEKALETNAME

Vekalet verecek kişinin Başkonsolosluğumuza şahsen gelmesi ve T.C. kimlik kartını ibraz etmesi ZORUNLUDUR.

T.C. kimlik kartının fotokopisi veya fotoğrafı ile işlem yapılması mümkün değildir.

Vekaleti veren kişi adına bir başkasının vekalet düzenlettirmesi mümkün değildir.

Vekil tayin edilecek kişinin T.C. kimlik numarası yeterlidir. Şahsen temsilciliğimize gelmesine gerek YOKTUR.

Okuma yazma bilmeyen vatandaşlarımız 2 tanık eşliğinde vekalet başvurusunda bulunabilirler. Tanıkların okuryazar olmaları ve T.C. kimlik kartı ile şahsen gelmeleri zorunludur.

Türkçe bilmeyen vatandaşlarımızın Başkonsolosluğumuz listesinde kayıtlı olan tercümanlardan bir tanesi ile gelmesi zorunludur.

Vekalet düzenlenebilmesi için gerekli belgeler:

1- T.C. kimlik kartı (izinle vatandaşlıktan çıkmış olanlar için mavi kart).

2- İki adet fotoğraf. (Başkonsolosluğumuzda fotoğraf çektirme imkanı vardır)

3-Adres tespiti için Fransız oturum kartı (carte de séjour) ve/veya Fransız kimlik kartı.

4-Vekalet verilecek kişiye ilişkin ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi).

5-Avukat vekaletleri için, avukatın ayrıntılı nüfus bilgileri (T.C. kimlik numarası, baba adı, doğum tarihi), bağlı bulunduğu Baro adı, Baro numarası ve adresi.

6-Gayrimenkul / tapu kayıtlarına ilişkin vekaletnamelerde tapu bilgileri, tapu senedinin orijinali veya fotokopisi.

7-Banka vekaletnamelerinde hesap cüzdanı bilgileri, banka tarafından verilen kredi başvuru talep örneği.

8-Araç vekaletnamelerinde aracın ruhsatı (carte grise), şirket araçları için yeni tarihli E-Kbis.

B – AZİLNAME

Vekaletin sona erdirilmesi amacıyla düzenlenen azilname için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı.

2-İptal edilecek vekaletin düzenlendiği noterliğin adı, tarihi ve numarası.

3-Azledilecek kimsenin adı, soyadı T.C. Kimlik numarası ve açık adresi.

C – İMZA TASDİKLERİ

a-Çeviri tasdikleri için belgelerin Başkonsolosluğumuz tarafından tanınan ve listemizde kayıtlı bulunan yeminli tercümanlar tarafından yapılması zorunludur.

http://lyon.bk.mfa.gov.tr/Mission/ShowInfoNote/351647

Belgenin aslı ve tasdikli fotokopisi ile birlikte Türkçe çevirisi (2 adet) getirilmesi gerekmektedir.

b- Ticari belgelerin tasdiki (Ticaret odalarından gelen belgeler) için 2 adet orijinal belge getirilmesi gerekmektedir.

c-Fotokopi, Suret Tasdiki için belgenin aslı mutlaka getirilmelidir.

D – İKAMET BELGESİ

1-T.C. kimlik kartı.

2-Fransız oturum kartı.

3-EDF-GDF veya Quittance de Loyer veya Vergi Beyannamesi.

4-Fransa’ya giriş tarihinizi gösterir resmi belge (Eski tip oturum kartı fotokopisi / Récépissé fotokopisi / İlk giriş tarih damgası olan eski pasaport fotokopisi).

5-CARSAT’tan temin edilen relevé de carrière.

E – YAŞAM BELGESİ

Yaşam belgesinin düzenlenebilmesi için ilgilinin bizzat Başkonsolosluğumuza gelmesi gerekmektedir.

Yaşam belgesi için gerekli belgeler:

1-T.C. kimlik kartı.

2-Fransız oturum kartı.

3-2 adet fotoğraf.

F – İKAMETGAH NAKİL BELGESİ

Türkiye'ye kesin dönüş yapan bir vatandaşımızın gitmeden önce İkametgah Nakil Belgesini Başkonsolosluğumuzdan temin etmesi gerekmektedir. Söz konusu belgenin temin edilebilmesi için aşağıda yazılı olan belgelerin Başkonsolosluğumuza ibrazı gerekmektedir.

İkametgah Nakil Belgesi bir defaya mahsus olarak alınabilir. İkametgah Nakil Belgesi alabilmek için Türkiye’de bir yılda 6 aydan fazla kalmamış olmak ve yurt dışında kesintisiz en az iki yıldır ikamet ediyor olmak gerekmektedir.

İkametgah nakil belgesi için gerekli belgeler:

1- İşverenden ilişiğinin kesildiğine dair belge.

2- Pôle d’emploi’dan işsizlik parası veya yardımı almadığınıza ve iş aramadığınıza ilişkin belge.

3- İkamet ettiğiniz mahalle belediyesinden Türkiye’ye döneceğinizi ve Türkiye’de ikamet edeceğiniz adresi bildirerek adres değişikliğine ilişkin belge (Changement domicile) .

4- İhtiyarlık sigorta primi kesintilerini durdurduğunuza ilişkin belge (Déclaration de radiation).

5- Öğrenciler için okul ile ilişiklerinin kesildiğine dair belge.

6- Pasaport, nüfus cüzdanı, oturma kartı veya Fransız kimlik kartı.

7- Nakliye şirketinden eşyaların nakliye edileceğini belirten belge.

Başkonsolosluğumuzda noterlik işlemi yaptıracak vatandaşlarımızın T.C. kimlik kartlarını, T.C. pasaportlarını ve Fransız kimlik kartlarını/oturum kartlarını yanlarında getirmeleri önemle rica olunur.

Atatürk

Pazartesi - Cuma

08:30 - 13:00 / 14:00 - 17:00

Başkonsolosluğumuzda randevu sistemi uygulanmaktadır. Konsolosluk işlemleri için "www.konsolosluk.gov.tr" internet adresinden randevu alınması gerekmektedir. Randevulu işlemler sabah 09:00-12:00, öğleden sonra ise 14:00-16:00 saatleri arasında yapılmaktadır. Konsolosluk servislerini bilgi almak için 14:00-17:00 saatleri arasında arayabilirsiniz.
1.1.2021 Yeni Yıl Tatili
5.4.2021 Fransa'da Dini Tatil (Paskalya)
1.5.2021 Emek ve Dayanışma Günü
8.5.2021 II. Dünya Savaşı Zafer Günü
13.5.2021 Fransa'da Dini Tatil (Ascension)
13.5.2021 Ramazan Bayramı 1. Günü
24.5.2021 Fransa'da Dini Tatil (Pentecôte)
14.7.2021 Fransa Ulusal Bayramı
20.7.2021 Kurban Bayramı 1. Gün
15.8.2021 Fransa'da Dini Tatil (Assomption)
29.10.2021 Cumhuriyet Bayramı
1.11.2021 Fransa'da Dini Tatil (Toussaint)
11.11.2021 I. Dünya Savaşı Ateşkes Yıldönümü
25.12.2021 Fransa'da Dini Tatil (Noel)